Fórum     Regisztráció     Keresés     GyIK      Belépés  



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 

Melyik autógyár (volt) a legjobb a franciák közül?
Citroen 0%  0%  [ 0 ]
Peugeot 0%  0%  [ 0 ]
Renault 0%  0%  [ 0 ]
Simca 0%  0%  [ 0 ]
Talbot 0%  0%  [ 0 ]
Szavazatok száma : 0
 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Francia autók
 Hozzászólás Elküldve: 2012.04.03. 15:20 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar
Csatl.: 2008.06.05. 23:21
Hozzászólások: 3252
Lakhely: Miskolc
A Renault sikertelenségében lenyúlja a korábbi megállapodás szerint Európában is Nissan néven futó modelleket.

Kép
Renault Juke... akarom mondani Captur

Cikk.

Lehet, hogy inkább egy kis fantázia kellene???



KépKép


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Francia autók
 Hozzászólás Elküldve: 2012.04.03. 15:19 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar
Csatl.: 2008.06.05. 23:21
Hozzászólások: 3252
Lakhely: Miskolc
Ennyi francia autógyártó volt (legtöbb csak néhány évig).

Wikipedia link.



KépKép


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Citroën klub...
 Hozzászólás Elküldve: 2012.03.24. 22:44 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar
Csatl.: 2008.06.05. 23:21
Hozzászólások: 3252
Lakhely: Miskolc
Köszi! Jó sokáig bogarásztam a linkeket. :mrgreen:



KépKép


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Citroën klub...
 Hozzászólás Elküldve: 2012.03.24. 09:59 
Offline
VIP - tiszteletbeli tag
VIP - tiszteletbeli tag
Avatar
Csatl.: 2008.06.11. 21:25
Hozzászólások: 435
Lakhely: Budapest
Hibátlan cikk! bye-bye


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Francia autók
 Hozzászólás Elküldve: 2012.03.23. 23:24 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar
Csatl.: 2008.06.05. 23:21
Hozzászólások: 3252
Lakhely: Miskolc
Miért nem sikeresek a francia nagykocsik?

A Renault talán utoljára az 1965-ben forradalmian újnak számító, de a cápa Citroen DS mellett mégis elszürkülő 16-ossal tudott népszerű lenni (de Gaulle a DS-t választotta), majd a 25-össel már csak mérsékelt megbecsülést könyvelhetett el.

A Safrane és a Vel Satis pedig a kutyának sem kellett, ráadásul a Renault elektronikája ekkor tragikusan megbízhatatlan volt, ma gombokért lehet venni ezeket a maguk korában elegánsnak tartott autókat.

Egy mérettel lejjebb 21-es, és a régi Laguna népszerű volt, de az újról ez nem mondható el. Egy darabig Nissan Primera volt, majd áttervezték, aminek köszönhetően szűkebb lett, bár vezetni jó, de ezt tágas karosszériával tudja a Ford Mondeo is).

A Renault a Nissannal karöltve fejleszt közepes méretű autókat és SUVokat, legújabban pedig Dél-Korea felé nyit a Fluence és a Latitude modellekkel, amelyek európai ízlésre szabott távolkeleti kocsik a Samsung gyár SM3 és SM5 típusai, amit néhol Nissan Teana néven is árulnak.

Kép

A török és dél-koreai gyártás miatt olcsók és népszerűek lehetnek, a Fluence és a Latitude a Skoda Octavia és Superb ellenfelei - de szerintem ezeknél az autóknál gyengébb a minőségük.

A Peugeot is inkább a közép-, mint a nagykategóriában népszerű - az 504, 405 (te jó Isten, ezek hol vannak már), és 406 mind nagyon közkedvelt és jó autók voltak, míg a nagyobb 605/606/607-esról ez már egyáltalán nem volt elmondható.

Emlékezzetek a néhány évvel ezelőtti 607-es reklámra, ahogy bújtak el előle az autók. A valóságban nem volt ilyen tekintélye, pedig nem volt rossz autó. (Bár én 2005-ben ültem egy ilyenben, és egy 190 magas pasas mögött nem fértem el).


(Ráadásul a reklámban látszik, hogy a forgatáson kicsit csaltak, hogy arányaiban laposabbnak és szélesebbnek tűnjön az autó.)

A 407-est egyszerűen csak orrmányosnak hívták.

Végül most a Peugeot egy huszáros vágással kihozta az 508-ast, a 400-asok és 600-asok helyett, és nagyon pozitívan fogadta a közvélemény.

* * * * *

A francia autók népszerűtlensége a nagyobb méretű autók között valószínűleg a német márkák sikerességének köszönhető, hiszen míg egy kisautónál az ár számít, a nagy és luxus autóknál már a megbízhatóság és a név, melyeknek elrontásában a '80-as '90-es évkeben években az összes francia gyártó vastagon benne volt.

A Renault a távol kelet felé, a PSA konszern, vagyis a Citroen és a Peugeot nagyon jó meglátással a BMW felé nyitott, így nem kell legyőznie a nagy mumust, elég ha ellesnek egymástól egy-két dolgot.



KépKép


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron